Concept Test #43 – Past Imperfect (Imparfait)

http://www.laits.utexas.edu/tex/gr/tap5.html

Give the imparfait of the verb indicated in parentheses.

  1. Tex et Tammy ______ la table quand Paw-Paw a téléphoné. (mettre)
  2. Tammy ______ la chimie avant la soirée. (étudier)
  3. Joe-Bob: Je ______ des noix quand il a commencé à pleuvoir . (ramasser)
  4. Fiona: J’______ la musique française quand Joe-Bob est arrivé . (écouter)
  5. Fiona et Bette: Nous ______ nos devoirs quand le cours a commencé . (finir)
  6. Fiona: Corey, tu ______ de l’insecticide toute la soirée? (boire)
  7. Tex: Joe-Bob et Corey, vous ______ des voix mystérieuses pendant le cours? (entendre)
  8. Bette ______ à l’amour de Tex quand Tammy est arrivée . (réfléchir)
  9. Edouard ______ le repas quand le client a commandé du ketchup. (servir)
  10. Fiona: Tammy, est-ce que tu ______ du piano quand j’ai appelé? (jouer)
  11. Joe-Bob ______ son ami Corey quand il a rencontré une belle minette. (chercher)
  12. Tammy et Bette ______ du shopping quand Tammy est tombée dans la rivière. (faire)

The tricks:

  • The imperfect tense (l’imparfait), one of several past tenses in French, is used to describe states of being and habitual actions in the past. It also has several idiomatic uses.
  • To the stem, add the endings -ais, -ais, -ait, -ions, -iez, and -aient.
  • There are many irregular nous versions (see page).
  • The -ais, -ais, -ait, and -aient are all pronounced alike.
Advertisements

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s