Concept Test #45 – Past Imperfect 2

http://www.laits.utexas.edu/tex/gr/tap6.html

Give the imparfait of the verb indicated in parentheses.

  1. En France, Tammy ______ du shopping tous les jours. (faire)
  2. Chez les nonnes (‘nuns’), Tex ______ la Bible chaque jour. (lire)
  3. Fiona: Joe-Bob, est-ce que tu ______ beaucoup dans ton enfance? (chanter)
  4. Tex: En France, je ______ dans le parc après la messe. (se promener)
  5. Fiona: Joe-Bob et Corey, est-ce que vous ______ à vos parents? (obéir)
  6. Tex: Rita, est-ce que nous ______ ensemble avant mon départ? (jouer)
  7. Tammy et Bette ______ une vie heureuse avec un homme unique. (imaginer)
  8. Tex et Edouard ______ à obtenir des ingrédients français pour la recette. (ne pas penser)
  9. Tammy: Bette ______ de mauvaise humeur hier soir! (être)
  10. Tammy: Tex et moi, nous ______ très contents à Lyon. (être)
  11. Edouard: En France, je ______ ! (ne jamais grossir)
  12. Dans son enfance, Joe-Bob ______ toujours ses devoirs. (perdre)

The rules:

  • The imperfect tense (l’imparfait) has two primary uses: to describe on-going actions or states of being in the past, and to state habitual actions in the past.
  • The imparfait is used to describe people, places, conditions or situations in the past.
  • The imparfait is also used to state habitual actions in the past. These past habits are often translated as ‘used to’, or ‘would.’
Advertisements

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s